Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 1 november 2011

Titthål.


Ibland är det någon som har gjort något, till exempel i skogen.
Byggt eller lagt eller ordnat så att det blir på ett nytt sätt. Det kan vara som trolleri.
Om man har tur kan det vara det.
Om man har tur kan det vara någon som till exempel har satt fast en backspegel i en stubbe så att man ser en annan del av skogen i den.
Mossa, fast det är granstammar åt det hållet, som ett hål.
Kanske är det ett hål.
Kanske är det en port rent av, och hade man inte varit alldeles för stor så hade det här varit vägen till någon-annanstans, den som jag har letat så efter.
Fast nu är det länge sedan jag letade.
Numera stannar jag gärna här.

Lite senare, i samma skog, var löven röda. Väldigt röda.
Och då var det eklöv, det är också ganska konstigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt röda!!! Wow!
/Sassa

Jessika sa...

Den blev ändå rödare av att fotograferas, att det går kom fram så bra då.
Det var en trollskog tror jag.

Unknown sa...

Det är alldeles säkert en portal - det gäller bara att klura ut hur man använder den!

Monika Häägg sa...

Ååå. fint med de röda löven...