Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 31 maj 2011

Under en annan trappa.

Här hemma nämligen, yttertrappan av sten. Där brukar jag fotografera nästan allt för jag tycker att stenen har en fin färg. Så hålls inbördes helt olika motiv samman, genom att de får samma bakgrund allihop.
Det gillar jag.
Under den där trappan hos UR förra veckan, där bodde Skruttis.
Vem som bor under trappan här hemma vet jag inte. Det kommer gråsuggor ibland och spindlar. Längre fram på sommaren brukar mycket unga stinkflyn myllra i drivorna av björkfrön mellan trappstegen.
På trappstegen står fuchsiorna i sina jättekrukor. De blommar nu.
Och under trappan, långt in där man inte ser den ifall man inte lägger sig ner och det gör man ju ganska sällan just där, växer en liten murreva.
Den blev visst lite sandig när jag sopade häromdagen.

Inga kommentarer: