Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 26 maj 2011

Bygga bo

Så.
Nu har jag gjort det där roliga Stockholmsjobbet!
Det blev jättefint faktiskt, ett litet hem under en trappa, väldigt mysigt. Hade det inte varit så litet hade jag kunnat bo där själv.
Det syns nog tror jag...

Han som bor där gick under arbetsnamnet Skruttis visade det sig, en smal och söt liten en med vänligt ansikte och stora stövlar. Figuren är gjord av en duktig tjej som heter Selma Svensson. Medan jag inredde Skruttis bostad satt hon och gjorde ler-dinosarier till en annan produktion. Det är fantastiskt att se hur mycket arbete det ligger bakom sådana saker!
Anledningen till att Skruttis bor under trappan är att han ska vara värd i en barnproduktion för UR. Han är vän med en massa små djur (se tavlorna på hans väggar, de föreställer vänner) men ibland träffar han någon han blir lite rädd för. Som en ekorre eller en skata kanske? Och då är han tvungen att ta reda på fakta om denne...
Det är Helen Rundgren som gör själva programmet.
Jag hoppas att Skruttis kommer att trivas med sitt rum.


ps. Sådana här jobb kan man tänka sig att göra ofta:)

9 kommentarer:

Pia Johansson sa...

Ja, skitkul o fint o mysigt! Gillar "sittbollen, hyllan med kottar o lilla röda stugantavlan särskilt.
Och fin liten gummistövelfigur med.

Jessika sa...

Tack!
Huset på lilla-röda-stugan-tavlan är det där sommarlandet som BBN besökte för några år sedan.

sara g sa...

säger bara Åhhh!

Elias sa...

Jag känner mig helt vansinnigt hedrad. Tänk att få vara någons onkel i ett sånthär sammanhang...

Jerker sa...

Va fint han bor! Det här har du verkligen lyckats med! Så kan jag tänka mig åxå.

Jessika sa...

Det är rätt Elias, känn dig hedrad:)

Malin Fasth sa...

Åh, vad fint! Vilket roligt projekt.

Annika sa...

Sååååååååå mysigt!
Annika

Anonym sa...

Oh vad fint!! /Boel