Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 19 maj 2011

Under trappan.

Nästa vecka ska jag till Stockholm och göra en rolig grej.
Jag ska hjälpa till att bygga ett hus som det bor någon i. Någon liten är det, för huset ryms under en dagistrapp och den som bor där samlar på saker precis som jag.
Det är därför som jag behövs.
Fast denna någon samlar utöver natursaker också på sådant man kan hitta på en dagisgård så jag måste ge mig ut idag och utöka mitt förråd av tappade nappar, udda vantar, gamla plåster, trasiga plastdjur och sådant.
Någon under trappan är vän med små djur men lite, lite rädd för de som är större. Som skator till exempel, jättestora - läskigt!
Nu hoppas jag bara att jag har fattat uppgiften rätt och packat ner det som behövs.
Här är lite inredning i alla fall, några fina tavlor att ha på väggen i sitt lilla hus.
De föreställer några av någons vänner...

3 kommentarer:

Pia Johansson sa...

Hoppas få se bilder från det där lilla kryp-in-stället, låter mysigt :)

Jessika sa...

Det kommer att komma, så fort jag är hemma igen. Det känns ganska lovande faktiskt:)

Ingela Jonasson sa...

Vilka jättefina bilder du gjort Jessika! Tack för titten.
Skulle vilja ha hela raden - och gillar inte ens möss ;-)
/ingela