Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

lördag 29 januari 2011

101

När jag loggar in på bloggen för att skriva det här ser jag att det förra inlägget var nummer 100.
Det är väl något slags jubileum då kanske? Vet inte så noga, men lite jubel känns det som att få bygga utställning på det här viset. Det blir faktiskt väldigt fint!
Jag hade hoppats bli klar med själva bygget igår, för att sedan ta itu med texter och skyltar, puts och planering inför visningar, museilektioner osv. Men så blev det inte. Visserligen sitter jag hemma och skriver texter nu i helgen, men på måndag ska jag bygga igen.
Sätta fjädrar i rad.
Hänga löv i mitten.
Arrangera magnolia.
Här är i alla fall en bild av fågelväggen. Fåglarna är mest vinterfåglar och växterna är försommarväxter. Det  var meningen att det skulle bli mera vår men nu får man tänka sig den själv.
Våren ligger mellan vinter och försommar.
Och på den andra bilden syns andra-fåglar-montern under en driva fjädrar som väntar på att sättas upp. De ska sitta i rad längs med guldremsorna och vara skatter.


4 kommentarer:

Siri... sa...

det ser ut som fåglar på telefonledning, när fjädrarna sitter i guldremsan. tycker jag.

Jessika sa...

Det har jag inte tänkt på, vad kul!
Tack för tanken,
Jessika

Malin Fasth sa...

Åh, vad spännande det ser ut. Hoppas verkligen vi kan komma och titta i helgen. Jag tror mina barn kommer gilla det också. Lycka till!

Jessika sa...

Tack!
Annars får ni komma senare, utställningen hänger kvar:)