Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

söndag 16 januari 2011

Fokusera

Det är skönt att koncentrera sig.
Och det är skönt att det regnar när jag gör det, det underlättar faktiskt.
Plötsligt gör jag något som liksom bara pågår och pågår och jag glömmer allt annat och vips är det kväll och om jag skulle ätit när jag var hungrig borde jag ha lagat middag för länge sedan.
Hela mitt arbetsrum är upp och ner , alla lådor är framme och öppnade. Det ligger saker som katten inte får ta på alla bord och står påsar med påbörjad packning överallt. Jag börjar om och börjar om, hittar och hittar inte.
Mitt arbetsrum är en del av vardagsrummet. Just nu hela vardagsrummet faktiskt och eftersom kaoset är under arbete är det fint och inspirerande men egentligen är det förstås bara en jäkla röra alltihop.
Jag sorterar och packar inför utställningen.
Det går inte, egentligen gör det inte det.
För utan det faktiska rummet, det som utställningen ska vara i är det svårt att riktigt planera. Vad får egentligen plats? Några saker är viktigast, de måste vara med och det får inte kännas tomt heller.
Just här och nu känns risken för att det ska bli tomt inte så överhängande men rummet är så stort...
Och montrarna så få...
Huvudsaken är att ärtorna får plats och magnolian. Och kottarna och alla småfåglar. Aklejfröna, Muskraniet.
Nej, nu måste jag sortera vidare medan det fortfarande regnar!

Inga kommentarer: