Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

söndag 22 augusti 2010

Simma med vänner

Idag frös jag inte när jag vaknade så då kunde jag gå ner och morgonsimma. Ganska kallt i vattnet dock, 19,5 grader men vindstilla och inga vågor och inte ens särskilt mycket buller från 40vägen. Jättefint, nästan inget regn.
Utanför bryggan simmade två skäggdoppingar, en vuxen och en ganska stor unge. En tonåring kanske? Blyg och lite generad, smal och stilig men utan den ståtliga kransen runt huvudet.
Kanske berodde det på att jag var i vattnet. Eller så var de extra modiga, men de blev inte rädda för mig utan simmade helt nära hela vägen bort till udden. Den vuxna först, och när den dök dök de båda två. Jag kunde inte låta bli att tänka på att de kanske simmade under mig... Fast det gjorde de förstås inte och sen blev jag kall så jag simmade tillbaka till bryggan och gick upp.
Förresten är det bärfisår i år, det känner man på lukten.

3 kommentarer:

Jessika sa...

Idag var det två vuxna skäggdoppingar. Jag lyckades simma lite närmre och kunde se att ungen är rätt liten ännu, randig och gnällig. Den ser bara stor ut för att halsen är så lång.
Söt.

Anonym sa...

Djuren gillar nog att du badar hos dom!
Annika

Jessika sa...

Jag hoppas det:)