Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 30 augusti 2010

Höstjackan

Idag var det lite, lite kallt.
Jag tänkte att jag skulle ta fram min höstjacka, den som var vårjacka i våras och nu har hängt i hallgarderoben hela sommaren.
Och så tog jag på mig den. Och stoppade händerna i fickorna. Där låg allt det här, som jag tydligen lagt dit i våras:
Två knivmusslor.
En hasselnöt, den är nog från förra hösten.
En tallkotte.
En liten fin metallgrej.
Två porslinsskärvor.
En stor bit flinta, väldigt len.
Några flisor tallbark.
En rund sten.
En laxsten, så kallar vi de där rosa.
Och så lite mussel- och tallbarkssmulor som var för små för att sparas.
Ingen reflex? Då blir jag tvungen att köpa en ny.

Inga kommentarer: