Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

söndag 18 juli 2010

En liten skugga

En av mina unga släktingar kom och sa att han hade fått en sten i örat.
Fast inte i örat utan strax bakom och när vi tittade visade det sig vara en fästing.
Jag fick inte ta bort den utan det skulle hans mamma göra, med pincett. Sen bar hon iväg med fästingen för att krossa den med en sten.
Och så säger han lite frågande, den är ett djur?
Sen konstaterande, fästingen ÄR ett djur, och till sist upprört - du får inte döda den!
Han förklarar för oss att fästingen är ett djur. Den har små ben. Den satt bakom hans öra för den hade hittat en liten skugga där.
Och den hade det så mysigt.
Hans kusin har precis fått borelia...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men oj så rart, en liten skugga där!
Vad månde det bliva av denna lille man?
Annika