Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

onsdag 31 oktober 2012

In-älva.

Nu regnar det igen men igår var en dag av magiskt ljus.
På förmiddagen ringde pappa och hade något i köket han ville ha fotograferat. Som vanligt släppte jag allt och gick upp. Jag funderade på vad det kunde vara. Han ringer ganska ofta och vill ha saker fotograferade, det kan vara vad som helst.
Den här gången var det var en in-älva.
Alltså en liten flygande skulptur gjord av simblåsan från braxen.
Till dun och vingfladder hade han använt söndertrasad silvertråd från en industrispole han köpt på loppis och nu hängde den i köksfönstret precis bredvid en nyutslagen orkidé.
Meningen var att de skulle synas på samma bild, in-älvan och orkidén. Förmiddagssolen skulle lysa genom det röda orkidébladet och vara kontrast till silverfladdret, men det blev inget bra.
Så nu får ni tänka er det röda istället, lite randigt liksom och vinrött på ett ganska ljust sätt med bara lite svärta.

Sen på kvällen lyste den mäktigaste fullmånen på länge.
Den såg ut att vara gjord av glass, apelsinglass.

Inga kommentarer: