Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 1 oktober 2012

Färg.

Idag har jag målat ett träd som sträcker sig över både fram och baksidan.
Det är grönt och frodigt, men har inga blad och lite här och var lyser lite nästan osynligt rött.
Så att andra röda färger sedan ska ha något att hålla sig i.
Bilden här föreställer ju inte trädet, utan blandlapparna som blev så fina när de torkat. Det kanske inte syns men de där röda och blå klutarna i ena änden blev en väldigt bra grön. För det här är en osynliga röda, den som är bortblandad.
Den tunna längs kanten behövde jag inte prova för den känner jag.

Sen målade jag en sandig strand utan snäckor. På baksidan fick vattnet slå in, fast bara lite och utan alltför vilda vågor.
Det gröna vid sidan av är ett gammalt träd som blev fel.

Inga kommentarer: