Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 8 oktober 2012

Färg, igen.

Jag hade precis gått in efter några timmar i trädgården.
Hade tänkt räta på ryggen mellan datorsittningarna, men det är ju inte precis räta på ryggen man gör i en trädgård så nu vet jag inte vilken verkan det här får.
Hur som helst. Grannen kom sättande och hade gjort ett fynd.
Ett färg-fynd.
Som jag förmodligen ville fotografera?
Så klart!
Det är brunt och lila och rosa.
En snigel, en potatis och hennes hand.
Och så bakgrunden då, det gör stor skillnad om man väljer stensättning och barjord eller höstgrenar och himmel.



2 kommentarer:

http://www.saljaguld24.com/ sa...

Bara jag som alltid ryser när jag ser såna sniglar?

Jessika sa...

Det är du säkert inte ensam om, men ta en lite närmare titt. De ÄR rätt söta faktiskt, i vissa väder vackra. Vi glömmer att se när vi tycker någon är ett skadedjur och det är synd.
Eller så är det nödvändigt att demonisera sniglarna för att kunna bekämpa dem?