Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

lördag 4 februari 2012

Vingar.

Häromdagen ställde jag ut vingar, fjädrar och dun på trappan för att kylbehandla dem.
Nu har jag tagit in dem.
De ska sorteras tillbaka ner i lådorna, men det konstiga är att de liksom växer för varje sortering. Jag förstår inte hur de ska få plats? Allt är så vackert så allt borde få ligga överst och synas men fågellådan är inte stor nog.
Snart måste allt sorteras om igen, det är alldeles tydligt.
Så här kan jag i alla fall inte ha dem, i en tunn liten låda på mattan halvvägs in under storarumsbordet.
Men visst är det fint?
Det är pappas matta. Han har inte plats för den och den kommer från det här rummet från början, för jag bor i pappas föräldrahem.
Mattan heter Fågelmattan.
Pappa fick den av farmor för att det är massa, massa fåglar men bara en enda liten fågelskådare i ena hörnet.
Och vingarna kommer från skata, större hackspett, koltrast och gärdsmyg.

Inga kommentarer: