Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

onsdag 15 februari 2012

Snö.

Häromkvällen kom det en massa snö.
Plötsligt är det väldigt lätt att se vem eller vilka som smyger runt huset.
Små och stora fågelfötter har hoppat på trädäcket vid sovrumsdörren, det är där fågelmatan finns. Kattens tassar syns i en snäv cirkel från ytterdörr till kattluck. Breda dragmärken visar hur pappa har släpat fram en inlånad vedklyv och vi har alla gått till brevlådan i alla fall någon gång var.
En och annan har gått till bussen också och uppe på gräsmattan har det hoppat en hare.
Allt det där visste jag redan.
Och vid ytterdörren har det suttit en koltrast på en rund sten.

1 kommentar:

Unknown sa...

Så vackert! Men nu är sista snön borta (hängläpp) ... nu väntar jag på snödroppar och tussilago!