Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 17 januari 2012

Rymdskepp.

Ibland är det andra som hittar saker, som sagt.
Till exempel i skogen eller på stranden eller i ett dike eller så.
Eller på en parkeringsplats.
Det här lyxiga skräpet hittade Roky Ventor, lagom dagisstor, tillsammans med sin mor just på parkeringsplatsen.
Då sa Roky;
Det doftar lite som ett rymdskepp, dessa bitar.
Och det är ju bara att hålla med.
(såväl bilden som citatet är lånade från facebook med tillstånd av Rokys mor)

1 kommentar:

Pia Johansson sa...

Får mig att tänka på en konstnär jag kände som köpte en soffa på loppis. Det var så mycket plock och grejs mellan soffkuddarna att det blev en utställning av allt hon hittade där.