Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

söndag 11 december 2011

Sådant andra gör, del fem.

Vädret gör saker, regnet och vinden.
Och ovädret. Det händer grejer hela tiden.
Härromdagen var det oväder, jag missade det för jag var i Stockholm. Där var det bara vanligt, snett regn, jätteblött.
Nu är vattnet i sjön väldigt högt.
Blåsten har blåst vissen vass till ett vackert mönster längs stranden. Egentligen är det land där, gräset ligger dolt av vassbitarna och när det kommer vågor gungar alltihop.
Någon har lagt en tung stock på sin strandmöbel för att den inte ska dras iväg av vattnet, istället för att bära upp den.

Inga kommentarer: