Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

fredag 2 december 2011

Inspiration?

Jag hittade en liten lista i röran på skrivbordet.
Så här står det;

2003 - humlor i päronträd
2005 - bo vid ett virkeslager
2007 - många sorters nyckelpigor
2009 - syrsor

Listan känns spännande och väldigt inspirerande, men vad handlar det om?
Insekter?
Runt 2005 bodde jag faktiskt vid ett virkeslager och det betydde spännande insektsbesök, en gång hittade vi en ekoxe. En hona.
Uppäten och sedan utspydd av katten visserligen, men ändå. Det fanns jungfrusländor där också.
Hur som helst.
Bilden föreställer ett annat virkeslager.
Eller ett snickeri snarare.
Fast bara en liten bit av det, skrotbiten.

2 kommentarer:

BBN sa...

Sånt du fick inspiration av olika år? Känns som den skulle fyllas på, listan... /Pia

Jessika sa...

Ja, inte är den komplett inte:)