Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 22 september 2011

Pinne.

Häromdagen var jag i skogen med en kamrat. 
Vi plockade svamp i regnet, trattkantareller.
Och så kom jag ihåg att just där vi var fanns en pinne som jag velat fotografera en annan gång, för några veckor sen sådär. En fin pinne, men den gången hade jag gått till skogen utan kamera.
Det ska man aldrig göra.
Dagen därpå hade jag gått tillbaka för att fotografera pinnen, men då hittade jag en blomkålssvamp alldeles i början av promenaden och den var så tung så det var lika bra att gå hem.
I alla fall.
Vi letade upp pinnen.
Den var inte så snygg längre, för det hade regnat på den.
Egentligen var det nog en bit hoprullad granbark tror jag, balanserandes på några kala grenar i en rätt tunn torraka. 
Och nu var alltihop blött och gråbrunt och liksom lite sorgligt.
Dessutom blev bilderna suddiga.
Jag får väl gå dit igen, en soligare dag.

Inga kommentarer: