Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 19 september 2011

Dubbla löv.

Jag samlar vackra löv i telefonkataloger. Jag lägger tunga böcker ovanpå och väntar och sen efter några veckor är löven torra och platta och då kan jag ta fram dem och sortera dem i lådor och kuvert.
Ibland kommer de till användning, det är faktiskt sant.
Här är ett litet löv som hamnat på ett större när de pressades och då trycktes det stora löv nerv in i det lilla som en mönster.
Nu ser det ut så. 
Och om man plockar löven för tidigt ur press, eller om luften hemma är höstfuktig och lite sval så rullar de snabbt ihop sig igen. 

Inga kommentarer: