Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 28 juli 2011

Semester

Det är sommar nu och dags för semester.
Jag ska åka till havet och vara utan dator så det blir nog inga rapporter på ett tag.
Men här är en liten snigel i alla fall.
Den träffade jag i trädgården härom dagen. Sådana snäckor har jag hittat förr. De är platta och har en liten kant runt om så att de lite grand ser ut som knappar, fast det syns dåligt på bilden.
Detta var första gången som det var någon hemma.
När solen lös genom snigeln kropp och snäcka blev det väldigt vackert, men de bilderna blev inget bra.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Hej! Ville bara säga att musen i headern är så väldigt fin!

Pia Johansson sa...

Hoppas du har det gott!

Jessika sa...

A!
Tack Sanna! Det är en skogsmus, den betyder "hej".
Och Pia, finfin semester, sonen säger att jag ser jättepigg ut nu:)