Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

fredag 22 juli 2011

Grönt.

Inspirerad av min kollega Sassa Buregren försöker jag ha ett sommarpratarprojekt varje sommar.
Det brukar lyckas lite så där...

I år känns det dock ganska lovande.
Jag gör så att jag sitter lite varje dag, i alla fall ganska ofta.
Och målar med grön färg.
Akvarellfärg.
Jag använder ett papper om dan, helst ska det vara vått.
Motiven finns inne i huvudet, men de syns dåligt eftersom jag lyssnar på radion samtidigt.
Nyss blev det kartor tre dagar i rad?
Hur gick det till?
Hela tiden hoppas jag att det ska bli en äng, men det är så märkligt svårt att styra.


3 kommentarer:

Sassa Buregren sa...

Se där! Vad fint! Gör du kollage av dem eller hur tänker du? Jag har inget projekt i år. Men jag blev sugen nu. Den blå till höger med fjordarna är jättefin.

Jessika sa...

Tack!
Jag bara lägger dem i en hög, än så länge. Scannern är för liten så att blev felskuret, därför fick det bli ett lapptäcke.
Inget är ju heller färdigt, det är en del av idén du vet. Att försöka släppa taget om planerandet.
fast Lo säger att om jag gör kartor måste jag nog skriva fantasy sen, hur ska det gå till?

Sassa Buregren sa...

Ja, gör man kartor så måste det bli fantasy sen! Håller med Lo.