Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

söndag 4 april 2010



Där jag bor är det långt till affären. I alla fall om man inte kör bil...
Jag brukar promenera dit och sedan ta bussen hem, då går hela dan.
Sol längs med sjön, starkt ljus på alla kajor. En sothöna skrek till i vassen, det visste jag inte att de kunde. Och över mig ett bekant svirrande. Ut över sjön syntes en guppig fågelflykt, nya kompisar anländer varje dag.
Sen mötte jag den när den vippade runt i det gula gräset, fina lilla sädesärlan.
Den klev så fint och tittade på mig med huvudet på sned, men alla bilder blev oskarpa för solen darrade så väldigt och det var ganska långt avstånd.
Att solen darrar, själv är jag väldigt darrhänt men det kompenserar den snälla kameran för. När solen darrar är det nog meningen att man ska fika istället.
Jag såg en pappa som hjältemodigt hoppat ner i ståloppet för att hämta barnens boll.
Och all is i forsen hade smält sen länge, bara vattenglitter och stänk nu.
På en pizzeria lät de mig låna toaletten fast jag inte köpte något.
Och fruktaffären var öppen precis som vilken dag som helst.

Inga kommentarer: