Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 16 augusti 2012

Glitter och fjädrar.

I fredags fick jag en present, jag kom på det nu.
Jag hade lagt den i ett kuvert så den syntes inte och jag glömde den.
En fin present var det, fjädrar från en sidensvans nämligen. Malins grannes katt hade tagit sidensvansen redan i vintras och när jag var där nu i fredags låg fjädrarna i en skål på verandan och väntade.
Hon hade sparat dem åt mig!
Att man kan bli glad!

Det är fjädrarna det. Det som ligger och glittrar i en glasskål är lite glimmer som jag hittade längs vägen häromdagen.
Tänk att det är sten, genomskinligt tunna skivor av sten.
Jag kunde lätt pilla isär skivorna med mina trubbiga fingrar och ändå är det sten.
Märkligt.
...det kom en liten vind och blåste iväg med dunet...

Inga kommentarer: