Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 1 maj 2012

Kråkan.

Frithiof
Pappa matar kråkan.
Det har han gjort hela vintern och nu är det vår och grillpremiär i varenda trädgård.
Kråkan sitter hos grannarna och tigger, flyga orkar den knappt.
För den är så tjock.
Pappa har matat den så väldigt mycket.
I morse fick den korv, mycket gott. Sen tog korven slut och pappa gick med min systerdotter i släptåg ner i källaren för att hämta en braxen i frysen.
Den tinade de i mikron och sen spikade pappa fast den på balkongräcket.
Så att den inte skulle ta slut för fort...
Kråkan heter förresten Frithiof, pappa har döpt den efter sin far.
Ett väldigt passande namn tycker systerdottern, det låter precis som "korv".




2 kommentarer:

Arro sa...

Så fina foton. Fin hemsida och blogg överhuvudtaget, en fröjd att titta in. Och tänk att fetmavågen nått även kråkorna. Jag matar en räv med hundmat morgon och kväll, den är också lite rund.
Nu ska jag bevisa att jag inte är en robot, det är alltid lika spännande...

Jessika sa...

Tack!
jo, den där kråkan är så inmatad så hälften kunde vara nog. Man hör ett triumfskri i luften så fort man tittar bort från sin smörgås, lite läskigt faktiskt:)
Jag säger till pappa att han får cykla till landet i år så att kråkan kan följa med, men han tycker att jag ska gå till fiskaffären och köpa godsaker till den istället, helst varje dag.
Det kommer inte att ske:)