Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

söndag 15 april 2012

De finaste tulpanerna.

Nu syns de allra finaste tuplanerna, fast bara lite.
De blommar först i juni och har av någon anledning slagit sig ner nästan på trädgårdsgången så jag måste bygga skydd för dem och sen snubblar man på skydden.
Men de får göra som de vill, naturligtvis.
Om de vill växa där gången är får vi väl flytta gången.
Nu funderar jag på att dra den tvärs igenom närmaste rabatt istället men pappa är lite tveksam till det, vi får se hur det blir.
I alla fall.
Tulipa sprengeri heter den och den är så vacker att man vill gråta.
Dessutom är den snäll och sår sig lätt. Till exempel i gången.
Fröplantorna ser ut som en folksamling.
De kommer att blomma i juni, fast en annan juni, ett annat år.

Inga kommentarer: