Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

fredag 2 oktober 2015

Paus.

Tyvärr märker jag att jag inte skriver här längre.

Det är inte som att jag inte vill, men tydligen vill jag inte tillräckligt gärna.
Kanske beror det på att tankar och berättelser tar andra vägar? Kanske beror det på att det ibland är lite svårt att tänka och att tankarna måste få komma i sin alldeles egna takt?
Hur som helst pausar jag bloggen.
Men allt det som står kommer att finnas kvar och alla bilder. Och inget av det är precis dagsaktuellt vilket ju innebär att det inte heller blir gammalt. Så bläddra gärna bland inläggen! Det finns små texter om lite allt möjligt som har med att se eller träffa ungar eller rita eller så att göra och det finns faktiskt väldigt mycket fina bilder.
Den här bloggen handlar ytterst om att SE.

Och nu kommer här två bilder med saker jag sett helt nyligen:
En trädgårdssnäcka på ett paradisäpple, när det regnade i trädgården.

Och en helt överblommad ringblomma som gått i frö. Utan att jag sett det har det vuxit upp en krans av små blommor ur den stora blomman och de har också gått i frö. Hela odlingen var full av sådan här fröställningar och inte en enda blommande lyckades jag se. Så går det när man slarvar!


Inga kommentarer: