Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

fredag 21 februari 2014

Textknappar.

Jag har ett knep för att få överblick över en längre text.
I går använde jag mitt knep, så här; jag skrev ut alltihop och la det i ordning på golvet.
Sen tog jag färgsorterade knappar och la på papperna. Varje färg betyder ett tema eller vad man ska säga. En känsla kanske, eller något annat som återkommer då och då. Med knapparnas hjälp ser jag om rytmen fungerar.

Sen hade det förståss varit skönt att ha texten liggande sådär ett tag men det går inte för jag har en katt. Så jag samlade in alla knappar igen. Det blev ungefär lika stora högar av varje färg utom av de lila.
Jag tror att det är bra.

Det är bara innehålls-rytmen som syns på det sättet. Om jag vill veta hur texten låter får jag läsa den. Högt.
Gissa om jag helst är ensam hemma när jag gör det?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken härlig och kreativ idé, det ska jag prova någon gång. :)

Jessika sa...

:)