Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 14 maj 2013

En favorit.

Idag när jag gick längs sjön blev jag lite glad, för det är så fint med boken.
Den slår ut nu, men inte samtidigt i hela trädet. Vissa grenar har knoppar som håller lika hårt i sig som i vintras medan andra har nästan fullstora löv. Fast de hänger nyutslaget förstås, lite hopvikta och ludna så där som de är i början.
Jag tycker så mycket om bokens knoppar. Det ryms hur mycket som helst i dem, en hel kvist kommer samtidigt, med blombuntar fint packade mellan bladen.
De flesta träd har ganska hemliga blommor, boken också. Men när man väl har lagt märke till dem ser man dem hur lätt som helst.


Inga kommentarer: