Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 7 mars 2013

Malva.

Det här är Malva.

Flickan alltså, hästen heter Sol.
Dem har Malin Eriksson hittat på. Sen bad hon mig göra bilder och det vill jag såklart! Jättekul! Hästar har jag inte ritat sen jag gick på mellanstadiet men jag antar att det går till ungefär som när man ritar blåmesar. Man tittar jättenoga på en väldig massa blåmesar och skissar tills man kan dem utantill. Sen ritar man.
Nästa gång har man glömt och blir tvungen att börja om.
För det är inte samma sak att känna igen dem när man ser dem, blåmesarna och welchponnyhästarna, som att rita dem på ett papper så att de syns.
I alla fall.
Malva tänker på Sol hela tiden och just nu gör jag det också. Tänker på Sol och de andra figurerna i texten.
Och på solen förstås, vårsolen. Den tänker jag på.

Och det här är också malva, av den där sorten som man kan ha i blomkruka...
Om man kanske skulle ha en blomram runt bilderna? Visst vore det fint?

Inga kommentarer: